نگاه ما به مقوله آموزش تک‌بعدی نیست

جلسه ارزیابی میزان پیشرفت طرح ملی توسعه عدالت آموزشی، ۴ آذر ۱۴۰۴:

آنچه برای ما اهمیت بنیادی دارد، این است که دانش‌آموز پس از ورود به مدرسه چه نوع فرآیند آموزشی را دریافت می‌کند و این آموزش تا چه حد در تقویت مهارت‌های حل مسئله، کار تیمی، برقراری ارتباط مؤثر، نگرش سیستماتیک و تقویت حس تعلق و غیرت ملی او اثرگذار است.

امروز در بسیاری از کلاس‌ها ارتباط سازنده میان معلم و دانش‌آموز دچار اختلال است و این روند باید اصلاح شود.

نظام آموزشی ما با مجموعه‌ای از چالش‌ها روبه‌روست و حل آنها نیازمند رویکردی مرحله‌ای و همه‌ساحتی است. نگاه ما به مقوله آموزش تک‌بعدی نیست و باید به ابعاد تربیتی، فرهنگی، مهارتی و اجتماعی توجه هم‌زمان داشت.

برای ارتقای کیفیت آموزش، از تمام صاحب‌نظران و فعالان این عرصه دعوت کرده‌ایم تا روش‌های نوآورانه و ابتکاری خود را ارائه دهند. بهترین طرح‌ها به‌صورت آزمایشی در مدارس اجرا خواهد شد و میزان موفقیت آنها با شاخص‌های رشد تحصیلی دانش‌آموزان سنجیده می‌شود. نباید در برابر ایجاد فضای رقابت سازنده مقاومت کرد؛ این فضا موجب افزایش انگیزه و توان معلمان نیز خواهد شد. در عین حال، امر آموزش همچنان امری حاکمیتی است و سیاست‌گذاری در این حوزه بر عهده آموزش‌وپرورش خواهد بود.

کتاب‌ها را جذاب طراحی کنیم
سازمان زنده، سازمان یادگیرنده است
نارضایتی مردم از کیفیت خدمات اداری قابل قبول نیست
خواهان روابط سازنده در عرصه جهانی هستیم
چهارشنبه ۵ آذر, ۱۴۰۴ | ساعت: ۰۸:۳۲
دولت‌های اسلامی روابط برادری را حفظ کنند
نگاه ما به مقوله آموزش تک‌بعدی نیست
رئیس جمهور شهادت دکتر مرتضی رضیعی را تسلیت گفت
شرایط اقتصادی برای دولت و مردم قابل قبول نیست
کسی که حرف متفاوتی می‌زند، دشمن نیست
آن کسی که حرف متفاوتی می‌زند، دشمن نیست
ساختار بزرگ دولت عامل تورم
هدف نهایی مدیریت، رضایت مردم است