دکتر مسعود پزشکیان ۲۹ آبان ۱۴۰۴ در نشست شورای برنامهریزی و توسعه استان قزوین:
مدیر یا فروشندهای که میخواهد رضایت مردم را جلب کند باید به همان فلسفه ارباب رجوع بازگردد، یعنی پذیرش اینکه مراجعهکننده صاحب حق است. در نظام پیشرفته مدیریت، مشتری مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد است. میزان سودآوری واقعی سازمان نه در افزایش فروش آنی، بلکه در اعتماد ماندگار مشتری سنجیده میشود.
هیچ سازمان رسمی بدون همراهی مردم توان اداره کشور را ندارد. باید مدیران، پزشکان و نهادهای خدماتی را بهسوی مسجد بازگرداند، یعنی همانجا که پیوند میان دولت و ملت شکل میگیرد؛ اگر مسئولی در مسجد حضور یابد و با مردم گفتوگو کند، بخشی از نارضایتی جامعه پیش از آنکه گسترده شود، حل میشود.
هدف نهایی مدیریت، رضایت مردم است؛ چون رضایت خدا در رضایت مخلوق اوست. اگر مردم از رفتار و نتیجه کار مدیران راضی باشند، خداوند نیز از آن دولت خشنود میشود.
