واکنش پزشکیان به نقل‌قول‌ها درباره بیمارستان اختصاصی مجلس
عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس ضمن رد اظهاراتی که در برخی رسانه‌ها به وی منتسب کردند، گفت: مجلس بیمارستان اختصاصی ندارد و من این جمله را نگفته‌ام، من در نشست با دانشجویان اشاره کردم که مجلس قرارداد بیمه تکمیلی با برخی از بیمارستان‌های خصوصی دارد.
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ توسط
دفتر ارتباطات مردمی دکتر پزشکیان

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خانه ملت، در توضیح اخباری که به نقل از وی مبنی بر اینکه «نمایندگان برای خودشان یک بیمارستان اختصاصی احداث کرده‌اند»، گفت: در سخنرانی گفته‌ام برخی از ارگان‌ها بیمارستان خصوصی دارند و در مورد مجلس گفته‌ام که مجلس قرارداد بیمه تکمیلی با بیمارستان خصوصی دارد.

عضو کمیسیون فراکسیون مستقلین ولایی ضمن تکذیب اظهارات منتسب به وی، تصریح کرد: مجلس بیمارستان ندارد ولی با بیمه‌های تکمیلی و بیمارستان‌‎های سطح عالی کشور قرارداد دارد و تعدادی که دلشان می‌خواهد، آنجا خدمت می‌گیرند.

وی در ادامه اظهار کرد: قوه قضاییه، وزارت نفت، بانک، نیروهای نظامی برای خود بیمارستان دارند اما داشتن یا نداشتن بیمارستان اختصاصی را نمی‌توان گفت خوب یا بد است. در واقع نوع سرویس و قراردادی که اینها دارند، جای بحث دارد.

پزشکیان با اشاره به برخی از وزارتخانه‌ها که بیمارستان اختصاصی دارند، گفت: بیمارستان داشتن مشکل نیست اما اینکه بیمارستان و قراردادهای خارج از چارچوب داشته باشند و در این قراردادهای خارج از چارچوب پزشک و پرسنل زیادی بگیرند و خارج از چارچوب و تعرفه به آنها پرداخت شود، درست نیست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته ادعا می‌کنند که تعرفه‌هایشان، تعرفه بیمه تکمیلی است اما بیمه پایه شامل بیمه تکمیلی نمی‌شود و اینها همان بیمه پایه را به اسم بیمه تکمیلی غالب کردند و چندین برابر پول می‌گیرند برای کاری که به عنوان مثال در دولت گفتند نمی شود انجام داد اما برای بیمارستان‌های دولتی و پزشکان آنها محدودیت ایجاد کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: سیتم‌های دولتی، قوه قضاییه و مجلس با بیمه‌های خصوصی قرارداد بستند که مشکلشان را حل کنند اما در برابر مشکلات مردم می‌گویند که تحریم است و پول نداریم. تحریم و مشکلات مالی باید برای همه باشد، من بارها تاکید کردم که سر سفره‌ای باید بنشینیم که ما برای مردم پهن کرده ایم. اگر این سفره‌ای که برای مردم پهن کردیم، خوب است که ما هم بنشینیم و اگر هم بد است، اصلاح کنیم اما اگر خودمان سر این سفره بنشینیم، می‌توانیم آن را اصلاح کنیم.

پزشکیان همچنین گفت: برای سیستم‌های دولتی که به مردم خدمت ارایه می‌کنند، منابع و امکانات نمی‌دهند و برای هیات علمی و پزشکان مجموعه‌های دولتی محدودیت و سقف تعیین می‌کنند اما خودمان بیرون خدماتی می‌گیریم که قیمت‌ها چندین برابر است و سقفی هم وجود ندارد و آنلاین هم پول هیات علمی و پزشکان را پرداخت می‌کنیم لذا طبیعی است نارضایتی عمومی ایجاد شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس بیمارستان خصوصی ندارد، البته داشتن و نداشتن آن هم مهم نیست در واقع نوع قرارداد و سقف پرداخت مهم است.

لازم به ذکر است در مناظره ای که به مناسبت روز دانشجو با عنوان «اعتراض دارم» در دانشگاه صنعتی شریف، بین مسعود پزشکیان و علی خضریان برگزار شد یکی از رسانه ها ویدئوی آقای پزشکیان را تقطیع و جمله ای خلاف گفته های ایشان منتشر کرد که این ویدئو در دیگر رسانه ها بازنشر داده شد و ایجاد برداشت غیر واقعی کرد.


به اشتراک گذاری این پست
برچسب ها
بایگانی