کسانی که شعار می‌دادند «مدیریت قبلی غلط است» خب حالا عوض کردند، نتیجه چه شد؟
باید برای تحقق برنامه‌ها و اهداف خود سراغ افراد دارای تخصص برویم، با کنار گذاشتن افرادی که صاحب تخصص، تجربه و علم هستند نمی‌توان به نتیجه مورد انتظار رسید.
۲۲ فروردین ۱۴۰۲ توسط
دفتر ارتباطات مردمی دکتر پزشکیان

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره «برخی استعفاءها و جابه‌جایی‌ها در دولت یا انتشار خبرهایی در خصوص برخی تغییر و تحولات و اینکه اساساً ضعف امروز دولت را کارگزاران می‌دانید یا سیاستگذاری‌ها؟»، گفت: هر دو مساله درخصوص ضعف کارگزاران و هم اشکالاتی در سیاست‌گذاری درحال حاضر در دولت وجود دارد. یکی از مسائل این است که این‌ها شعار می‌دادند اشکال در مدیریت است و مدیریت قبلی غلط است و همه‌اش باید عوض شود، خب حالا عوض کردند، نتیجه چه شد؟

وی ادامه داد: مدیریت علم و تجربه و سابقه است، آدم‌هایی سابقه داشتند، علمش را هم یک تعداد داشتند و یک تعداد در جریان کارها تجربه به دست آوردند البته یک اشتباهاتی را هم مرتکب شدند اما به کمک آن تجربه کسب کرده بودند؛ وقتی شما این‌ها را حذف می‌کنید و به‌جای آن‌ها آدم‌هایی را می‌آورید که نه آن سابقه را دارند نه علم و نه تجربه خب طبیعی است که این مشکلات به وجود می‌آید.

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی تصریح کرد: البته اکثریت اینطور هستند، یک تعدادی هم علم مدنظر را دارند اما اکثریت نه تجربه کاری دارند، نه کارشناس این کار هستند، نه علمی هستند و نه انگیزه دارند.

پزشکیان در ادامه خاطرنشان کرد: ما برای اینکه کار را راه بیندازیم، باید از مدیران توانمند استفاده کنیم، از مدیرانی که علم و تجربه دارند، سیاست جهت‌گیری است اما مدیریت یک علم است. مثلا شما برای تیم‌های ورزش مربی خارجی می‌آورید، آیا هدفتان از آوردن مربی خارجی، داشتن یک مربی حزب‌اللهی، نمازخوان و ولایی است؟ خب یک نفر از روحانیت و بچه‌های حزب‌اللهی را بگذارید که مربی فلان رشته ورزشی شود یا مثلا شما وقتی دنبال پزشک می‌گردید، دنبال پزشک حاذق می‌گردید یا پزشک نماز شب‌خوان؟؛ تخصص، تخصص است.

وی افزود: باید دقت کنیم که سیاستگذاری متعلق به نظام و دولت است اما اینکه این سیاستی که داریم، این برنامه‌ای که نوشته‌ایم را چگونه باید به اجرا دربیاوریم و اجرایی کنیم در هر حوزه به کارشناسان متخصص آن حوزه نیاز داریم و حالا این کارشناس ممکن است مذهبی نباشد یا ما را قبول نداشته باشد اما در کار خود مهارت، دانش، تجربه و تخصص دارد و می‌تواند به ما برای تحقق نتایج کمک کند.

نماینده مردم تبریز تاکید کرد: باید برای تحقق برنامه‌ها و اهداف خود سراغ افراد دارای تخصص برویم، خب کارشناس متخصص هم اینطور است که می‌گوید راه نتیجه گرفتن و تحقق فلان سیاست این مسیر است و من می‌توانم آن را پیاده کنم، این بحث پیچیده‌ای نیست. با کنار گذاشتن افرادی که صاحب تخصص، تجربه و علم هستند نمی‌توان به نتیجه مورد انتظار رسید. 

به اشتراک گذاری این پست
برچسب ها
بایگانی