بدون امضا برجام‌های متعدد بحران‌ها و مشکلات ایران حل نمی‌شوند
مسعود پزشکیان، نمایندۀ پیشین مجلس شورای اسلامی، ریشه تمام مشکلات و بحران های اقتصادی و سیاسی ایران را در بحران مناسبات بین‌المللی این کشور دانسته و گفته است که ایران هیچ راهی جز برجام و برجام های دیگر برای بیرون آمدن از بن بست های کنونی خود ندارد، "زیرا هیچ کشوری در هیچ زمانی از تاریخ دنیا نتوانسته با بستن مرزهایش و قطع روابط با دیگران موفق شود."
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ توسط
دفتر ارتباطات مردمی دکتر پزشکیان

مسعود پزشکیان در جای دیگری از سخنانش افزوده است که رهبران جمهوری اسلامی هر سخنی را که خلاف نظر آنان باشد "تشویش اذهان عمومی" می دانند و با استناد به آن منتقدان را مجازات می‌کنند. نمایندۀ پیشین تبریز در مجلس اسلامی سپس هشدار داده است که "این اقدامات به جایی نمی رسد" به غیر از این که "روز به روز حلقۀ آزادی‌های قانونی را تنگتر" می‌کند.

مسعود پزشکیان سپس از رهبران جمهوری اسلامی ایران پرسیده است که چرا این همه از شفافیت هراس دارند. او افزوده است : گفتن "این که نان سر سفرۀ مردم نیست یا مردم قدرت خرید خانه یا پرداخت اجاره خانه را ندارند تشویش اذهان عمومی است؟ این که جوان بیکار است و زندگی او نمی‌چرخد تشویش اذهان عمومی محسوب می‌شود؟"

پزشکیان از مسئولان جمهوری اسلامی خواسته است که به جای متهم کردن این و آن و نسبت دادن مشکلات کشور به عوامل و عناصر خارجی بهتر است مسئولیت خود را در به وجود آمدن وضعیت جاری بپذیرند. او گفته است : "ما همیشه دنبال یک نفر هستیم تا همۀ مشکلات را متوجه او کنیم."

وی همچنین با اشاره به افزایش شدید بهای ارز و تغییر رئیس بانک مرکزی افزوده است : "واکنش بازار به برکناری رئیس بانک مرکزی موقتی است باید ریشه مشکلات را پیدا کنیم چرا که با عوض کردن افراد مشکلی حل نمی شود" و از نظر پزشکیان راه‌حل مشکلات کشور عادی شدن مناسبات ایران با جهان و در این راستا امضای برجام و برجام‌های دیگر است.  


به اشتراک گذاری این پست
برچسب ها
بایگانی