با رفتن وزیر مشکل حل نمی‌شود؛ مشکل جای دیگر است/ هیچ کشوری نمی‌تواند مرزها را به روی خود ببندد و توسعه پیدا کند
ما باید دو مشکل را حل کنیم؛ یک، باید وحدت و انسجام داخلی را اصلاح کنیم و از اقلیت و غیر خواص بودن بیرون بیاییم و بر اساس کارشناسی عمل کنیم و دیگری اینکه با دنیا آشتی کنیم. اگر در این وضعیت این مسأله را حل نکنیم مشکل برطرف نخواهد شد.
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ توسط
دفتر ارتباطات مردمی دکتر پزشکیان

رویداد۲۴ با اندک نگاهی به کابینه دولت سیزدهم مشخص می شود، سید ابراهیم رئیسی و وزرایش در اجرای شعارهای خود با چالش جدی روبرو شده اند. ماه قبل وزیر آموزش پرورش بعد از عملکرد ضعیف خود حاضر به استعفا شد و هفته قبل وزیر صمت با استیضاح مجلس یازدهم رو به رو شد و این در حالی است که خبر استیضاح دیگر وزرا هم به گوش می‌رسد.

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون بهداشت در خصوص اینکه آیا جا به‌جایی‌های صورت گرفته در کابینه دولت ابراهیم رئیسی را مثبت تلقی می‌کند یا نه؟به خبرنگار جماران گفت: نه این روند مثبت نیست، به نظرم مشکل صرفا افراد نیستند و بر اساس تجربه‌هایی که داشتیم هر کسی که رئیس جمهور و مسئول کشور شده است طبیعتا ابتدا خواسته آنچه در ذهن خود خوب است را اجرا کند. وقتی شما افرادی که آورده شده را حذف می‌کنید آن‌ها ذخیره‌ای را می‌آورند که پائین‌تر است؛ آنها هیچ وقت فردی بالاتر که کارشناس و کاربلد است را نمی‌آورند. با عوض کردن وزرا مشکل تورم، گرانی و ماشین حل نمی‌شود و تا نگاه‌مان را عوض نکنیم هر کسی بیاید همین است؛ ما نباید راننده را عوض کنیم. بلکه اول باید راه را درست کرد بعد راننده جا به جا شود، مشکلات در جهت‌گیری و راهی که پیش گرفتیم است و اگر به همین منوال ادامه پیدا کند قطعا بدتر خواهد شد.

مشکلات نخست ما در داخل است

پزشکیان در پاسخ به این سوال که راهکار حل این مشکل چیست؟ گفت: ما دو مشکل داریم؛ اول اینکه مشکل در داخل است؛ اداره حاکمیت با عقلیت که خودمان فکر می‌کنیم خواص هستند و اکثریتی که می‌گوییم عده‌ای ضد انقلاب هستند پیش می‌رود. تمام کسانی که در کشور زندگی می‌کنند دلشان برای کشور می‌سوزد؛ البته این امر با شدت و ضعف همراه است. فرد کارشناس با هر باور و اعتقادی کارشناس است. ما باید از افراد بدون توجه به اینکه چه قومیت، زبان، باور و اعتقاد که دارند استفاده کنیم. بارها گفتم اگر فردی مریض می‌شود در بیماری به دنبال پزشک حزب اللهی نمی‌گردد و دنبال کسی هستند که کارشناس کار است، و نیز در مسائل اقتصادی، صنعتی و کشاورزی این چنین است؛ اما آنجا چون جان خودمان است حاضر نیستیم لزوما به دست حزب اللهی بدهیم، بلکه حاضریم دست کسی بدهیم که نماز نمی‌خواند چون بهتر بلد است و البته عده‌ای از بزرگان ما برای درمان به اروپا می‌روند تا آدم‌های از ما بهتران آن‌ها را ببینند!

یکی از مشکلات داخلی ما این است که همه را به بازی نمی‌گیریم

وی ادامه داد: اگر ما دلمان برای جامعه می‌سوزد باید برای مسائل اقتصادی، صنعت و تجارت از این‌ها استفاده کنیم و این یک مشکل داخلی است که همه را به بازی نمی‌گیریم. در نتیجه اگر بخواهند مدیری انتخاب کنند از اطرافیان خود استفاده می‌کنند و اطرافیانشان نمی‌توانند بهترین باشند قطعا همیشه اینگونه نبوده است.


به اشتراک گذاری این پست
بایگانی